zaterdag 30 maart 2019

Mijn woonwagen tussen de bomen.

En dan eindelijk voor de tweede keer in mijn leven weer op een woonwagen wonen, ja ik zeg woonwagen, sommige zeggen een chalet of stacaravan of zelfs een recreatiebungalow  maar ik zeg gewoon ; een woonwagen want  het staat op wielen en je kan er in wonen dus is het een woonwagen ........... midden tussen de bomen, de dieren en de vogels in een natuur en recreatie gebied.

Het is een zomeravond in juli de heldere maan verlicht de grote bomen, de sterren glanzen, het is windstil, de padden maken in het aangrenzende water een geluid van jewelste, sommige jonge vogels maken nog ruzie op de late avond over hun slaapplaats,  een stel wilde Afrikaanse ganzen vliegen nog laat in een V vorm over.

Ik ben thuis in mijn huisje op wielen.......het waxine lampje brand in de buitennacht , ik staar in het vlammetje .....ik geniet. ...zo mag het leven soms ook zijn in al zijn eenvoud .......ik ben dankbaar.

Henk Dekkers.




Geschilderd door Henk Dekkers met olieverf op canvasdoek.

2 opmerkingen:

  1. Mooi Henk. Ik herken dit gevoel volledig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas vandaag kreeg ik een melding van je Vin, inderdaad jij hebt ook zo geleefd op deze manier, als het koud is is het kouder en als het warm is is het warmer....ja zo is het leven tussen de bomen, het is geen stadsleven...

    BeantwoordenVerwijderen