maandag 29 januari 2018

De stilte (gedicht)

Een flauw maanschijnsel gloort over 't heuvelland en weerspiegeld de nacht in het strakke water

de stilte valt geruisloos

de stilte het mysterie van de nacht met aan de hemel een skala van kleurenpracht

de stilte inspiratie en romantische taferelen voor kunstenaars en minstrelen

de stilte zo veel onbesproken woorden en gevoel met de juiste akkoorden

de stilte zo veel zeggend en toch zo stil.


Henk Dekkers

Schilderij geschilderd door Henk Dekkers met olieverf op canvasdoek.



5 opmerkingen:

  1. Alweer zo'n mooie rode lucht. En zon en maan, neem ik aan? Mijn vingers gaan jeuken om dit ook eens te proberen - met kleurpotlood of aquarelverf dan, want daar werk ik mee. Een mooi gedicht ook, Henk. Ik ben er dol op, op die heerlijke, veelzeggende stilte. Balsem voor de ziel. En je kunt je eigen gedachten tenminste horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk zo geven we inspiratie aan elkaar door....als ik de natuur in ga en dat gebeurt heel vaak zoek ik de rustige oude plekjes op en laat mijn gedachten gaan..............
    Zou mooi zijn Vin als je weer aan het werk gaat om te schilderen er zal zeker weer wat moois komen.


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst mijn tweede bundel uittypen, Henk! Maar inderdaad, we inspireren elkaar, geloof ik. En we hebben veel overeenkomsten. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind het prachtig dat ik je heb leren/leer kennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wederzijds Vin, wat jij maakt vind ik ook echt geweldig en excuus voor de veel te late reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen excuus nodig, Henk. Wel heb ik zelf ook maar even gewacht met het bekijken van volgende posts hier, want ik wil je niet verplichten tot reageren. 'Vriendschap dat moet lopen, we zien elkaar wel weer', zong het Klein Orkest, en zo is het! We hebben alle tijd!

    BeantwoordenVerwijderen