dinsdag 9 januari 2018

De zee (gedicht)

Al lopend op het strand langs de zee

de zon schijnt, de wind is rustig

de duinen liggen er als een sterk en zelfverzekerd blok bij

een garnalenvissers bootje vaart in rechte lijnen over het water

twee meeuwen vliegen krijsend over en verderop laat iemand zijn herdershond rennen

ik kijk uit over de zee en bedenk dat een paar duizend jaar geleden de mensen hetzelfde zagen als ik nu

alles op aarde veranderd voortdurend en steeds sneller maar dit beeld is onveranderd gebleven

een oud medicijnman van de Indianen zei dat ooit alleen de aarde blijft bestaan misschien bedoelde hij daar ook de zee mee.


Henk Dekkers

Schilderij geschilderd door Henk Dekkers op doek.

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat ik de url naar mijn site niet kan invoeren op je site.

    Mooie woorden schreef je wel. Had een antwoord in gedicht vorm maar zonder url naar mijn site kan ik het niet zetten. Ga het uitwerken op mijn site(s) en zie je later dan wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook graag reageren met een url. Ik ben het eens met Tine en vind het ook gemakkelijker zodat mensen kunnen lezen en verwijzen naar elkaar. Kan je dit instellen? BTW : ik vind het een mooi gedicht dat jij hebt geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Henk, hier was ik gebleven. En dit schilderij van je stond nog niet op Spreuken. Dat komt mooi uit, want deze tekst van je is prachtig. Ik wacht maar niet op Okuna (Somus), ik ga weer door met posten!

    BeantwoordenVerwijderen